Lepenice ze silnice
 
     
  Už řadu let praktikuji jednoduchou opravu píchnuté pneumatiky. Prostě ji zalepím vteřinovým lepidlem.  
  Prvně mě to napadlo před mnoha lety, kdy jsem kvůli vyhnutí se srážce s jedním dědulou strhl řízení a přeskočil obrubník. Žvejknutím mezi ráfkem a hranou žulového obrubníku jsem lehce prosekl bok gumy. Nebylo to nic vážného, hlavně nedošlo k poškození konstrukce pneumatiky ani ráfku. Nicméně bylo slyšet, jak to syčí. Nejvíc mě štvalo, že guma byla skoro nová a v pneuservisu by se s tím asi neopravovali.  
  Dojel jsem k nedaleké pumpě. Když jsem si poškozené místo detailněji prohlížel, napadlo mě použít vteřinové lepidlo, kterým bych proříznutí scelil. Lepidlo měli naštěstí přímo na pumpě. Od té doby si ho pro jistotu vozím stále s sebou.  
  Vypustil jsem zbytek vzduchu, aby po zvednutí byl v gumě podtlak a lepidlo případně zateklo dovnitř. Možná bláhová představa, ale v tu chvíli mi přišla stejně ujetá, jako použití vteřiňáku. Po zalití díry lepidlem jsem místo stiskl přes papír. A bylo hotovo. Po nahuštění jsem gumu naprosto v pohodě dojezdil.  
  Od té doby jsem takto spravil všechny defekty, které mě na silnici potkaly. Dokonce ve většině případů
jsem ani nemusel demontovat kolo z auta. Rychlé, spolehlivé a bez námahy. Dokonce jsem tuto „technologii“ „vylepšil“ tím, že píchnuté místo stisknu přes kousek gumy a po zatuhnutí lepidla zbytek gumy seříznu.
A pak to nemá chybu!!!