Proč přezouvat?
 
     
  Střídání zimních a letních pneumatik začíná být samozřejmostí i pro nás, přestože to zákon zatím nenařizuje. Celoroční provoz na letních nebo na tzv. univerzálních pneumatikách velkou finanční úsporu nepřinese, protože během používání zimních pneumatik jsou letní pláště uskladněny a nenajíždějí žádné kilometry. Tudíž logicky vydrží déle, než kdyby byly používány a ničeny v nevhodném zimním klimatu. Nehledě na větší riziko vzniku nehod v zimě. Mnoho řidičů preferuje nejen dvojí pneumatiky (letní a zimní), ale i dvojí disky. Tím šetří nejen disky a pneumatiky, které se častým přezouváním pneumatik mohou poškodit, ale v neposlední řadě i svoji kapsu, protože montáž disků s obutými pneumatikami zvládne každý průměrně zdatný řidič.  
     
  Stačí dvě zimní pneumatiky?  
  Jeden z motoristických mýtů praví, že v zimě stačí pro bezpečnou jízdu dvě zimní pneumatiky namontované
na hnací nápravě. V tomto případě je sice zajištěn dobrý záběr hnací nápravy, avšak ovladatelnost nápravy hnané je ponechána náhodě.
 
     
  Vůz s předním pohonem + zimní pneumatiky na přední nápravě:  
  • zabezpečen rozjezd automobilu
• nerovnováha v zadní části vozu
• větší pravděpodobnost vzniku smyku
 
     
  Vůz se zadním pohonem + zimní pneumatiky na zadní nápravě:  
  • vyšší výkon při rozjezdu
• nerovnováha přední části vozu
• větší riziko špatné ovladatelnosti vozu.
 
     
 

Pro maximální bezpečnost v zimním období je důležité vybavit automobil zimními pneumatikami na všech kolech vozidla.

 
     
  Šířka zimních pneumatik?  
  Řada řidičů má zažitou informaci, že zimní pneumatiky by měly být pokud možno co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím pádem dosahuje většího záběru. Což by po fyzikální stránce sice mohlo být pravdivé, nicméně v oblasti pneumatik to tak doslovně neplatí. Koupit užší zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech.  
 

V našich podmínkách jsou však silnice pokryty sněhem a ledem jen zlomek zimního období a zbytek času jsou mokré nebo suché. Pro běžného řidiče je tak rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou, a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení.

 
     
  Co v zimě s letními pneumatikami a naopak?  
  Životnost pneumatiky lze prodloužit i správným skladováním mimo sezónu. Před demontáží pneumatik označte na každé pneumatice směr jejího otáčení a umístění na vozidle. Následně by měly být pneumatiky pečlivě očištěny a uloženy v suché a tmavé místnosti.  
  Pneumatiky s ráfky lze bud’ zavěsit, nebo skladovat horizontálně (tzv. stohovat na sebe), ale nikdy se nedoporučuje je nechávat stát ve vertikální poloze. U plášťů bez ráfků je to přesně naopak. Ideální polohou
je skladování ve vertikální poloze a jejich pootáčení každý měsíc, zavěšení nebo stohování by pláště mohlo nenávratně poškodit.