Kde mít správně ruce a volantu?
 
     
 

Již v autoškolách nás učili, jaké je správné postavení rukou na volantu. Jenomže v té době ještě nebyly standardním vybavením vozů airbagy, a tak se postavení rukou v dnešní době logicky mění. Místo 10/2 by
se měl volant dnes uchopit na 9/3 a zde je několik důvodů, proč by to tak mělo být:

 
     
 

1. Airbagy - mezi rukama na 9/3 je přece jenom trošku více místa a airbag je odhodí spíše do strany. Mezi rukama na 10/2 je místa méně a airbag se je pokusí odhodit spíše nahoru. Přerazit může všechny, ale ve druhém případě je pravděpodobnost o dost větší.

 
     
 

2. Těžiště volantu s rukama na 9/3 je zhruba v jeho středu, tedy v bodě otáčení. Těžiště volantu s rukama
na 10/2 je (v neutrální poloze) nad volantem. Pokud má automobil „lehké řízení“, tak se odstředivá síla snaží takto nevyvážený volant v zatáčce narovnat a nerovnosti na silnici taktéž. Dramatické to není, ale cítit to někdy je.

 
     
 

3. Důvodem pro vznik polohy 10/2 byly chybějící posilovače řízení. Odpor nutný pro otočení volantu z neutrální polohy se snadněji překonával s rukama takto, odpor v zatáčce se snadněji překonával zavěšením celého těla do volantu. Dneska už má ale posilovače řízení kdeco a ruce v poloze 9/3 si s nimi s přehledem poradí, navíc celá fyzika je jiná - vnější ruka zprostředkovává vazbu mezi volantem a sedadlem a vymezuje přesnou polohu, vnitřní ruka poskytuje protiváhu.

 
     
 

4. Horní ramena volantu neslouží k tomu, aby se na ně položila malíková hrana, ale palec. Takto je možné se v kritické situaci, kdy potřebujete volant otočit o 180+ stupňů, za ramena palci „zaháknout“. Naschvál si to zkuste s rukama na 10/2.