Máte správně nahuštěno?
 
     
 

Podle statistik jezdí neuvěřitelných 70 % automobilů se špatně nahuštěnými pneumatikami. Přitom podhuštění o jeden bar znamená například také čtyři metry rozdílu v brzdné dráze. Uvádí se, že každá
desátá nehoda na dálnici začíná roztržením pneumatiky.

Špatným tlakem v pneumatice nejen, že řidič riskuje svůj život, ale navíc i zbytečně prodělává peníze, protože vinou špatného tlaku se pláště kol více opotřebovávají a jejich životnost se zkracuje. Nehledě na to, že se zvyšuje i spotřeba paliva a riziko proražení. Podhuštěná pneumatika má totiž jiný tvar kontaktní plochy, špatně rozložený tlak způsobuje zhoršení jízdních vlastností, prodlužuje brzdnou dráhu na mokrém povrchu
a zvyšuje valivý odpor.

Kontrola pneumatik by měla probíhat přinejmenším jednou za měsíc a před dlouhými cestami by měla být samozřejmostí. Hustit je třeba správně podle rozměru a zatížení automobilu a měli bychom mít na paměti,
že za rok ztratí pneumatika samovolně až 0,5 baru. Někdy může mít tlak jiné předepsané hodnoty pro přední a zadní nápravu. U nových aut jsou hodnoty v tabulce správného huštění uvedeny na víku od nádrže, případně je tabulka umístěna někde na rámu předních dveří. A navíc, zkontrolovat a případně dohustit  pneumatiky není nijak složitý úkon a zvládne jej i méně zručný motorista a vše je hotovo během několika málo minut.