Jak na kruhové objezdy…
 
     
  Kruhové objezdy, či kruhové křižovatky, řeší ve většině vyspělých evropských států značnou část křížení silnic. Počet kruhových objezdů se rychle zvyšuje také u nás a proto tam, kde dříve bylo klasické křížení vozovky se dnes objevují kruhové objezdy. To, že mnohdy mají problém se na nich vytočit osobní auta, natož pak dodávky, autobusy nebo nákladní auta ponechme stranou, to je kapitola maličko jiná…  
     
  Bohužel praxe ukazuje, že mnoho řidičů stále ještě přesně neví, jak se před vjezdem na kruhový objezd a při výjezdu z něj mají chovat. Přitom současné znění zákona č. 361/2000 Sb., o provozu vozidel na pozemních komunikacích tuto situaci vyjadřuje v ustanovení § 30 odst. 5 zcela jasně, exaktně a rovněž logicky.  
     
  Pokud se motorista chystá vjet na kruhový objezd, nedává znamení o změně směru jízdy. Dosud to nebyla povinnost, nyní je to zakázáno! Má to logiku i význam. Při najíždění motorista nemění směr jízdy a navíc nemá kam jinam uhnout než vpravo. Hlavní význam tkví ovšem v tom, že leckdy své „blikání“ po najetí na objezd řidič okamžitě nezruší, a může tak uvést v omyl toho, kdo se chystá najet z následující odbočky.  
     
  V zákoně také nalezneme upřesnění chování na samotném kruhovém objezdu. Při přejíždění mezi jízdními pruhy jak doprava, tak doleva je řidič povinen dávat znamení o změně směru jízdy. Znamení se nedává pouze při vjíždění na kruhový objezd a při jízdě po kruhovém objezdu, pokud ovšem řidič nepřejíždí mezi jízdními pruhy. Upřesňuje také logický předpoklad, že na kruhovém objezdu, je-li označen příslušnými dopravními značkami, má přednost úplně každý (ustanovení § 22 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb.)… mnohatunový náklaďák, cyklista, ale i organizovaný útvar (samozřejmě pokud pomineme jednotlivého chodce - tedy ne úplně každý). Po vzniku profesionální armády je pochodující vojenská jednotka málo pravděpodobná, se stádem skotu nebo ovcí se u nás na kruhovém objezdu motorista nejspíš rovněž nesetká, ale kdo ví…