Téma: První zkušenosti s motorem 1,2
Tak vážení, je po dovolené a nové autíčko je skorozajeté (4900 km). Prvních 1500 km jsem to vážně šetřil, nevytáčel jsem motor do vyšších otáček, snažil jsem se jezdit dlouhé trasy, časté řazení atd. však to znáte. Spotřeba se motala kolem 6,9 -6,7 L na 100 km. Většinou to bylo se střešním nosičem a s kolama na střeše. Teď jsem tomu dal na jeden zátah Chorvatsko, 2 x 1100 km, naložený po střechu, dálnice regulérních 130 km/h co to šlo, klimatizace naplno, 3 hodiny v koloně popojíždění po metru a jako bonbónek výjezd na sv.Jure (1762 m/mořem). Logánek se držel celou dobu statečně, bez ztráty kytičky, šlapal jak hodinky. Spotřeba celková 6,6 L/ 100 km. Pravda, je tam znát spuštění klimatizace, trošku to cukne, jako bych dal nohu z plynu, ale chce to jen trošku přidat a zase se chytne. Na dálnici vpohodě zvládá zrychlovat na pětku a pokud po něm nechcete víc než 130, ochotně spolupracuje. Jen v táhlých stoupáních, když mě zbrzdil nějakej náklaďák nebo volvo s přívěsem, to chtělo podřadit na čtyři a trošku ho vytočit, aby nabral dech. Celkově hodnotím velmi kladně jízdní vlastnosti motoru, to, co od něj čekáte, dostanete. Není to trhač asfaltu, ale na sv. Jure vystoupal v pohodičce na dvojku, ani se nezapotil a to bylo 35°C. Jediný černý bodík má ukazatel stavu paliva v nádrži, protože když si myslíte, že jste v pohodě a najednou vám ukazuje stav 0 L a dojetí 0 km a já spocený strachem vypínám klimošku a rodina je v blocích, že půjdou tlačit na rozžhavený asfalt, abych pak u benzinky zjistil, že je tam ještě 9 L, tak to tedy nic moc. Je to teda o zvyku a zkušenosti. Teď už to vím a můžu být v klidu. To zatím vše, pokračování příště.