|
Popisy pracovních funkcí
|
|
|
|
|
|
Business Development Manager / Manažer rozvoje |
|
|
zodpovídá za rozvoj / expanzi společnosti. U některých společností, které se rozšiřují formou nákupu nemovitostí nebo dalších společností či obchodů, bývá nazýván akvizičním manažerem.
Pracovní náplň:
- zodpovídá za efektivní využití finančních prostředků věnovaných rozvoji firmy
- spolupodílí se na vytváření a realizaci strategických a obchodních plánů společnosti
- vyhodnocuje možnosti místního trhu popřípadě i zahraničních trhů
- podílí se na expanzi společnosti lokálně nebo mezinárodně
- zakládá nové pobočky společnosti nebo rozšiřuje formou nákupu existujících společností
- vede oddělení rozvoje / akvizic
- organizuje práci tohoto oddělení
- motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců
Potřebná kvalifikace:
- nutné VŠ vzdělání (ideálně v oboru ekonomie a obchodu)
- další rozšiřování kvalifikace
- minimálně 5 let praxe, z toho dva roky na vedoucí pozici
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- obchodní praxe a finanční znalosti související s investicemi
- schopnost využít obchodní příležitosti a znalost trhu
- osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, motivace, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti, obchodní talent
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- Manažer rozvoje je přímo podřízený generálnímu řediteli společnosti.
U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě ředitel rozvoje z centrály v zahraničí. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sales Manager / Obchodní ředitel |
|
|
Zodpovídá za veškeré obchodní aktivity firmy.
Pracovní náplň:
- vede obchodní oddělení, někdy i oddělení marketingové
- vytváří obchodní strategii firmy
- spolupodílí se na plánování rozpočtu, kontroluje a dodržuje plnění rozpočtu
- vede tým obchodníků (obchodních zástupců, Key Account Managerů - manažerů pro klíčové zákazníky)
- má kontakt s klíčovými zákazníky, uzavírá významné smlouvy
- spolupodílí se na vytváření marketingové strategie firmy
- určuje, které produkty se budou na trhu prodávat a za jakých podmínek
- spolupracuje s oddělením logistiky při zajišťování dodávek zboží
- spolupracuje s osobou odpovědnou za kontrolu zákaznických účtů při kontrole placení
Potřebná kvalifikace:
- optimálně VŠ vzdělání v oboru ekonomie - obchod
- minimálně 5 let praxe v obchodě na stejné úrovni nebo na úrovni Key Account Managera
- výborná znalost produktů
- znalost situace na trhu
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- osobnostní předpoklady: obchodní talent, silná osobnost odolná vůči stresu, výborné prezentační dovednosti, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat, schopnost dotahovat záležitosti do konce, analytické myšlení
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- obchodní ředitel je přímo podřízený generálnímu řediteli
Poznámky:
Někdy je Sales Manager podřízeným obchodního ředitele, v takové situaci má obchodní ředitel na starosti výše zmíněné oblasti a Sales Manager se spolupodílí na jeho činnosti a zodpovídá za určitý region nebo za určitý typ výrobků. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Finanční ředitel |
|
|
Zodpovídá za veškeré finanční záležitosti firmy.
Pracovní náplň:
- vede finanční oddělení
- zodpovídá za správné vedení výkazů, má na starosti bilancování, finanční a daňové účetnictví a řízení cash-flow
- zodpovídá za finanční controlling
- spolupracuje s bankami, státními orgány, auditory, daňovými poradci a popř. právníky
- ve větších firmách pracuje s manažerským informačním systémem, který pomáhá řídit chod firmy a speciálně i finančních záležitostí nebo účetním softwarovým systémem
- někdy má na starosti vymáhání pohledávek
- jeho cílem je co nejhospodárněji nakládat s financemi, tak aby firma měla co největší zisk
Potřebná kvalifikace:
- nutné VŠ vzdělání v oboru ekonomie - nejlépe finance
- další průběžné vzdělávání - znalost nových zákonů, daňových předpisů, zahraničního účetnictví (u zahraniční firmy) apod.
- minimálně 5 let praxe v oblasti financí na stejné úrovni nebo na úrovni finanční kontrolor, finanční analytik, manažer z auditorské firmy
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, pečlivost, cit pro detail a zároveň schopnost strategického globálního myšlení, odolnost vůči zátěži, dobré komunikační schopnosti
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- finanční ředitel je přímo podřízený generálnímu řediteli
Poznámky:
Někdy je pozice "finanční ředitel" nazývána "ekonomický ředitel", popř. "finanční a administrativní ředitel". Finanční a administrativní ředitel mívá širší kompetence než finanční ředitel - mimo jiné pomáhá generálnímu řediteli i v záležitostech týkajících se organizace firmy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Obchodní zástupce |
|
|
Zodpovídá za prodej určitého produktu v přiděleném regionu nebo u přiděleného typu zákazníků.
Pracovní náplň:
- stará se o stávající zákazníky (vedoucí prodejen, nákupčí ve výrobních nebo distribučních firmách), zajišťuje, aby měli informace o zboží stávajícím a novém, dostatek zboží na skladě i u přímého prodeje a aby prodej zboží probíhal optimálně
- vyhledává a získává zákazníky nové
- někdy poskytuje zákazníkům i poradenství a poprodejní podporu, učí je, jak výrobek používat, jak jej nejlépe prodat, vyjednává jeho optimální umístění v prodejně
- dbá na to, aby zboží se bylo u zákazníka v pořádku, řádně opatřeno a označeno; pokud je zboží v prodejnách, stará se o jeho správné umístění na regálech
- musí být ochoten cestovat, navštívit několik zákazníků denně, pracovat v terénu sám
Potřebná kvalifikace:
- SŠ vzdělání, ale u této profese jsou důležitější osobnostní předpoklady než formální kvalifikace
- důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
- osobnostní předpoklady: adaptabilita, flexibilita, orientace na výsledek, výborné komunikační dovednosti, umění vyjednávat, slušné a seriózní vystupování, obchodní talent, samostatnost, spolehlivost
Zařazení do firemní struktury:
- obchodní zástupce bývá nejnižším článkem v obchodním oddělení, je podřízený Key Account Managerovi (manažerovi pro klíčové zákazníky), oblastnímu obchodnímu řediteli nebo přímo obchodnímu řediteli, záleží na struktuře firmy
Poznámky:
Někdy je činnost obchodního zástupce oddělena od tzv. technické nebo poprodejní podpory. U některých komplexních výrobků má zástupce na starosti především prodej a technická podpora potom zajišťuje řešení technických záležitostí u zákazníka, jindy tyto funkce mohou splývat. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Key Account Manager / Manažer pro klíčové zákazníky |
|
|
Zodpovídá za prodej zákazníkům, kteří jsou z hlediska obchodování firmy nejvýznamnější, a za dobré vztahy s nimi.
Pracovní náplň:
- stará se o dobrou komunikaci a prodej klíčovým zákazníkům
- vyjednává s nimi stanovení cen a slev
- jedná o druhu zboží, které se bude u klíčových zákazníků prodávat
- spolupodílí se na marketingu prodávaného zboží, například pomáhá organizovat různé reklamní akce u zákazníka
- spolupracuje s logistickým oddělením firmy při organizaci optimálních dodávek zboží zákazníkovi
- musí být ochoten cestovat a vést náročná jednání
Potřebná kvalifikace:
- SŠ nebo VŠ vzdělání (nejlépe v oblasti obchodu)
- důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
- přehled o situaci u klíčových zákazníků
- osobnostní předpoklady: výborná prezentace, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat, umění diplomacie, obchodní talent, orientace na výsledek, flexibilita
Zařazení do firemní struktury:
- Key Account Manager bývá podřízen obchodnímu řediteli nebo oblastnímu obchodnímu řediteli nebo přímo obchodnímu řediteli, záleží na struktuře firmy
Poznámky:
U specifických produktů (speciální technické, lékařské výrobky apod.) musí mít Key Account Manager VŠ vzdělání v dané oblasti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Technický manažer |
|
|
Zodpovídá za výrobu a produkty a / nebo služby dané společnosti po technické stránce.
Pracovní náplň:
- vede technické oddělení, které se zabývá výrobou a / nebo servisními službami
- organizuje práci tohoto oddělení
- motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců
- zajišťuje vysokou technickou úroveň výroby / produktů / služeb
- zajímá se o nejnovější trendy a poznatky v oboru
- podněcuje a zavádí nové technické postupy
- podílí se na vypracování obchodních nabídek
- komunikuje s firemními klienty
Potřebná kvalifikace:
- nutné VŠ vzdělání v technickém oboru
- další průběžné vzdělávání
- minimálně 5 let praxe v technickém oboru, z toho dva roky na vedoucí pozici
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- osobnostní předpoklady: výborné technické a analytické myšlení, motivace, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- Technický manažer je přímo podřízený generálnímu řediteli společnosti.
- U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě technický ředitel centrály v zahraničí.
Poznámky:
Technický manažer je jednotný termín označující vedoucí pracovníky v různých technických oborech. V individuálních případech záleží vždy na oblasti působení dané společnosti. Technický manažer působící v odvětví těžkého průmyslu musí mít jinou kvalifikaci a praxi než ten samý vedoucí v IT nebo telekomunikační společnosti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Manažer logistiky |
|
|
zodpovídá za vedení logistiky ve společnosti.
Pracovní náplň:
- vede oddělení logistiky
- organizuje a monitoruje logistické procesy v návaznosti na další firemní systémy a procesy
- zodpovídá za logistické procesy, distribuci zboží od výroby, přes sklad až k zákazníkům
- při dovozu zodpovídá za vyřizování celních odbavení
- motivuje a podněcuje práci zaměstnanců oddělení
- zodpovídá za činnost skladu a inventury zboží
- zodpovídá za vyřizování reklamací
- podněcuje a zavádí nové logistické postupy
- komunikuje s výrobou / výrobci
Potřebná kvalifikace:
- minimálně SŠ vzdělání
- další průběžné vzdělávání
- minimálně 5 let praxe v oboru, z toho dva roky na vedoucí pozici
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, systémový přístup k řešení problémů, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti
- obecná znalost veškerých firemních procesů
- dobrá orientace v informačních systémech a databázích
- výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- Manažer logistiky bývá přímo podřízený generálnímu řediteli či obchodnímu řediteli společnosti. Patří ke střednímu managementu společnosti.
U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě ředitel logistiky v centrále společnosti v zahraničí. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sales engineer / Obchodní reprezentant společnosti s technickými produkty |
|
|
Zodpovídá za obchodní aktivity a prodej technických produktů firmy v určitém regionu.
Pracovní náplň:
- udržuje obchodní kontakty s firemními zákazníky
- rozšiřuje obchodní síť získáváním nových zákazníků
- prezentuje klientům produkty firmy
- připravuje nabídky a smlouvy, vyjednává obchodní podmínky
- sleduje jednotlivé projekty po technické a obchodní stránce
- zodpovídá za dosažení obchodních výsledků ve svém regionu
- reprezentuje společnost na veletrzích, výstavách a jiných propagačních akcích
- spolupodílí se na vytváření prodejní a marketingové strategie
- spolupracuje s oddělením logistiky při zajišťování dodávek zboží
- spolupracuje s osobou odpovědnou za kontrolu zákaznických účtů při kontrole placení
Potřebná kvalifikace:
- SŠ nebo VŠ vzdělání v technickém oboru odpovídajícímu druhu firemních produktů
- minimálně 2 roky praxe v přímém prodeji
- technické znalosti
- výborná znalost produktů
- přehled o situaci na trhu a konkurenčních výrobcích
- obchodní dovednosti
- osobnostní předpoklady: obchodní talent, silná osobnost odolná vůči stresu, výborné prezentační dovednosti, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat a získat zákazníka, přizpůsobivost a časová flexibilita, samostatnost a iniciativa
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
Sales Engineer je přímo podřízený regionálnímu manažerovi prodeje nebo obchodnímu řediteli společnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
Brand manager / Manažer obchodní značky |
|
|
Zodpovídá za marketingovou strategii, prodej a profit obchodní značky.
Pracovní náplň:
- vytváří vizi obchodní značky a plánuje kroky jak této vize dosáhnout
- plánuje strategii obchodní značky a určuje její priority
- je zodpovědný za aktivity obchodní značky - její budování, vnější úpravu, reklamu a každodenní činnosti s tím spojené
- analyzuje výsledky průzkumu spotřebitelů a vyvozuje závěry a doporučení
- zodpovídá za kontrolu rozpočtu obchodní značky, marketingových výloh a stav inventáře dané obchodní značky
- monitoruje aktivity konkurence a má povědomí o konkurenčních výrobcích
- spolupracuje s reklamními agenturami a dalšími partnery na zpracování marketingových materiálů, přípravě propagačních aktivit a zdokonalování kvality obchodní značky
- poskytuje informace o obchodní značce jak v rámci společnosti tak i zákazníkům
Potřebná kvalifikace:
- většinou VŠ vzdělání (nejlépe v oblasti obchodu)
- předchozí praxe v oblasti marketingu a obchodu
- důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
- přehled o konkurenci a trhu obecně
- výhodou je všeobecná znalost podnikových financí
- velmi často i dobrá znalost anglického jazyka
- osobnostní předpoklady: profesionalita, cílevědomost a orientace na výsledek, flexibilita, kreativita, výborné komunikační dovednosti, analytické myšlení, samostatnost ale i schopnost týmové práce
Zařazení do firemní struktury:
Manažer obchodní značky bývá podřízen obchodnímu řediteli nebo manažerovi kategorie produktu, záleží na struktuře firmy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Personální ředitel |
|
|
Zodpovídá za vypracování politiky řízení lidských zdrojů a za její správnou a včasnou realizaci v souladu s potřebami společnosti.
Pracovní náplň:
- vede personální oddělení
- zodpovídá za identifikaci požadavků na obsazení, plánování a hodnocení pracovních míst, nábor, školení a profesní rozvoj pracovníků
- má na starosti vývoj odměňování, mezd a zaměstnaneckých výhod
- plánuje a organizuje další vzdělávání zaměstnanců
- je podporou pro zaměstnance, pomáhá zaměstnancům při řešení profesních a někdy i osobních problémů
- podílí se na utváření firemní kultury a image společnosti
- plánuje sociální programy a řídí jejich realizaci
- sleduje zaměstnanecké vztahy a postoje pracovníků ke společnosti, napomáhá vytváření pozitivního a motivujícího pracovního prostředí ve firmě
Potřebná kvalifikace:
- VŠ vzdělání, optimálně VŠ v oboru personalistiky a řízení lidských zdrojů, popř. psychologie nebo ekonomie
- další průběžné vzdělávání - znalost nových zákonů pracovního práva
- minimálně 5 let praxe v oblasti řízení lidských zdrojů
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi, schopnost chápat vztahy ve firmě z pohledu manažera i zaměstnance
- pedagogické předpoklady - schopnost odhadnout potenciál zaměstnanců a plánovat jejich další rozvoj
- osobnostní předpoklady: výborné komunikační a vyjednávací dovednosti, schopnost diplomatického jednání, empatie, nezávislý úsudek, analyticko-syntetické myšlení, schopnost vidět věci v souvislostech
- samozřejmostí je znalost práce na PC a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- personální ředitel bývá přímo podřízený generálnímu řediteli
Poznámky:
Ve větších společnostech koordinuje personální ředitel práci personálního oddělení, jehož členové mají na starosti dílčí úkoly (zpracování mezd a odměn, nábor nových pracovníků, školení atd.). V menších společnostech vykonává personální ředitel sám všechny úkoly související s řízením lidských zdrojů. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Lawyer / Firemní právník |
|
|
Zodpovídá za vedení právní agendy firmy
Pracovní náplň:
- zajišťuje chod společnosti po právní stránce
- u akciových společností připravuje a organizuje valnou hromadu, vede agendu dozorčí rady, vypracovává stanovy a jednací řád představenstva a dozorčí rady
- má na starosti agendu živnostenského a obchodního rejstříku
- vede evidenci majetku společnosti
- vystavuje plné moci a čestná prohlášení
- řídí a spravuje právní předpisy
- poskytuje právní porady všeho druhu v rámci společnosti
- připravuje smlouvy a poskytuje právní poradenství při přípravě smluv
- zastupuje zájmy společnosti v soudních a mimosoudních sporů
- zajišťuje kontakt s externími právními poradci v advokátních kancelářích
Potřebná kvalifikace:
- VŠ vzdělání v oboru práva
- minimálně 2 roky praxe v advokátní kanceláři nebo jako asistent v právním oddělení firmy
- výborná znalost obchodního a pracovního práva
- ochota dále prohlubovat své vědomosti v oboru práva
- osobnostní předpoklady: výborné komunikační a prezentační dovednosti, schopnost vyjednávat, schopnost jednat diplomaticky a předcházet sporům, analytické myšlení
- samozřejmostí je znalost práce na PC a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem) včetně zvládání právní terminologie v tomto jazyce
Zařazení do firemní struktury:
- právník je přímo podřízený generálnímu řediteli nebo představenstvu, popř. vedoucímu právníkovi v právním oddělení firmy
Poznámky:
Činnost firemního právníka závisí na typu společnosti, ve které působí, a také na míře spolupráce společnosti s externími právníky v advokátních kancelářích. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hlavní účetní |
|
|
Zodpovídá za vedení účetnictví společnosti
Pracovní náplň:
- vede účetní oddělení
- zodpovídá za správné vedení účetních výkazů, účetní uzávěrky, fakturace, sledování pohledávek a závazků, včasnost termínů
- u menších společností se stará také o právní a daňovou problematiku a finanční toky v podniku
- u menších společností se zahraniční účastí zodpovídá za finanční controlling a reporting do zahraničí
- u některých společností má na starosti mzdy
- spolupracuje s finančním a sociálním úřadem, pojišťovnou a bankou
- pracuje s účetním programem
Potřebná kvalifikace:
- SŠ vzdělání v oboru ekonomie a účetnictví, pokud v jiném, je nutný rekvalifikační kurz účetnictví
- další průběžné vzdělávání - znalost nových účetních zákonů a pravidel, zahraničního účetnictví (u zahraniční firmy) apod.
- minimálně 5 let praxe v oblasti účetnictví a jeho komplexní znalost
- manažerské dovednosti v případě, že je hlavní účetní zodpovědná za účetní oddělení, což bývá obvyklé u větších společností
- osobnostní předpoklady: pečlivost, cit pro detail, zodpovědnost, samostatnost, dobré komunikační schopnosti
- samozřejmostí je znalost práce na PC (Word, Excel, účetní program) a znalost cizího jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
u menších firem je hlavní účetní přímo podřízená řediteli společnosti, u větších finančnímu řediteli |
|
|
|
|
|
|
|
|
Technický provozní ředitel |
|
|
zodpovídá za chod firmy po technické stránce
Pracovní náplň:
- vede oddělení provozu a údržby
- organizuje a koordinuje práci tohoto oddělení
- motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců
- spolupracuje s oddělením IT na vývoji a údržbě IT systému
- zodpovídá za rychlé vyřizování technických závad v rámci firmy
- koordinuje a kontroluje provozní rozpočet firmy
- podněcuje a zavádí nové technické postupy
- jedná s dodavateli
Potřebná kvalifikace:
- nutné VŠ vzdělání v technickém oboru
- další průběžné vzdělávání
- minimálně 5 let praxe v technickém oboru odpovídajícím zaměření dané společnosti, z toho dva roky na vedoucí pozici
- manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
- osobnostní předpoklady: výborné technické myšlení, cílevědomost, samostatnost, iniciativa, vynalézavost, skvělé komunikační schopnosti
- samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)
Zařazení do firemní struktury:
- Technický provozní ředitel je podřízený technickému řediteli nebo přímo generálnímu řediteli společnosti.
Poznámky:
Technický provozní ředitel je jednotný termín označující vedoucí technické pracovníky provozu a údržby v různých oborech. V individuálních případech záleží vždy na oblasti působení dané společnosti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Úvěrový analytik |
|
|
Zodpovídá za analýzu bonity žadatelů o úvěr.
Pracovní náplň:
- zpracovává a vyhodnocuje podklady žadatelů o úvěr
- u žadatelů z řad právnických osob si vyžádá účetní rozvahu a výsledovku za konec roku a za polovinu roku předcházejícího, ze kterých zjišťuje informace o současné a budoucí prosperitě firmy
- u firem s dceřinnými společnostmi zjišťuje obdobné údaje o finanční situaci v jednotlivých dceřinných společnostech
- zkoumá propojení firmy na jiné společnosti a opět posuzuje výhody či nevýhody tohoto propojení z finančního hlediska
- zjišťuje jaká je úroveň a perspektiva celého odvětví, ve kterém firma podniká, zda se jedná o rozvíjející se odvětví či např. o odvětví, které v současnosti stagnuje; shromažďuje informace o situaci na trhu
- vypracovává závěr z dané analýzy, na jehož základě se banka rozhodne, zda úvěr bude poskytnut
Potřebná kvalifikace:
- VŠ vzdělání, nejlépe v oboru ekonomie - finance
- asi tříletá praxe jako asistent v úvěrovém oddělení
- znalost posuzování finančních ukazatelů
- orientace na trhu
- osobnostní předpoklady: důkladnost, pečlivost, profesionalita, odolnost vůči stresu, analyticko-syntetické myšlení
- samozřejmostí je výborná znalost práce na PC (různé aplikace Microsoftu: Excell, Word, různé jiné SW aplikace), a znalost alespoň jednoho světového jazyka
Zařazení do firemní struktury:
Úvěrový analytik je podřízen vedoucímu úvěrového oddělení, které bývá na hlavních pobočkách banky a na centrále. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Production manager / Ředitel výroby |
|
|
Řídí a koordinuje výrobu v závodě.
Pracovní náplň:
- řídí tým lidí podílejících se přímo na výrobě
- plánuje strategii výroby v souladu s cíli společnosti a zodpovídá za plnění výrobního plánu
- vytváří program výroby v závislosti na požadavcích trhu a kapacitě závodu
- koordinuje proces od nákupu materiálu, přes využití výrobních technologií, kapacity strojů a lidského potenciálu až po dodávku výrobku zákazníkovi, tak aby byla zajištěna co nejvyšší produktivita výroby
- zodpovídá za řešení technických problémů spojených s výrobním procesem
- dohlíží na dodržování standardů kvality výroby a na bezpečnost práce
- spolupracuje s oddělením pro výzkum a vývoj při hledání a implementaci nových technologií
- po obdržení zakázky od obchodního oddělení úzce spolupracuje s oddělením nákupu na nákupu potřebného materiálu a po dokončení výroby s oddělením logistiky na včasné a správné dodávce zboží zákazníkovi
- průběžně monitoruje využití výrobních postupů a kapacity strojních zařízení, tak aby výroba dostála požadavkům trhu a cena výrobku byla konkurence schopná
Potřebná kvalifikace:
- optimálně VŠ vzdělání v příslušném oboru výroby (technická, chemická VŠ)
- průběžné vzdělávání, znalost nových výrobních technologií a vývoje v oboru
- minimálně 5 let praxe ve výrobě v daném odvětví, alespoň 3 roky praxe ve vedení početnějších týmů
- manažerské dovednosti
- osobnostní předpoklady: komplexní a tvůrčí přístup k řešení problémů, analyticko-syntetické myšlení, schopnost rozlišovat podstatné a vedlejší, schopnost rychlé adaptace na změnu, cílevědomost, rozhodnost, odolnost vůči zátěži, velmi dobré komunikační schopnosti, nadšení pro věc
- znalost práce na PC, včetně výrobních SW
- dobrá znalost alespoň jednoho světového jazyka (výhodou i u českých firem pro orientaci v mezinárodní situaci v daném výrobním odvětví)
Zařazení do firemní struktury:
Ředitel výroby je přímo podřízený generálnímu řediteli, bývá členem vrcholového managementu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|