Popisy pracovních funkcí
 
     
 
Business Development Manager / Manažer rozvoje
 
 

zodpovídá za rozvoj / expanzi společnosti. U některých společností, které se rozšiřují formou nákupu nemovitostí nebo dalších společností či obchodů, bývá nazýván akvizičním manažerem.

Pracovní náplň:

  • zodpovídá za efektivní využití finančních prostředků věnovaných rozvoji firmy
  • spolupodílí se na vytváření a realizaci strategických a obchodních plánů společnosti
  • vyhodnocuje možnosti místního trhu popřípadě i zahraničních trhů
  • podílí se na expanzi společnosti lokálně nebo mezinárodně
  • zakládá nové pobočky společnosti nebo rozšiřuje formou nákupu existujících společností
  • vede oddělení rozvoje / akvizic
  • organizuje práci tohoto oddělení
  • motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců

Potřebná kvalifikace:

  • nutné VŠ vzdělání (ideálně v oboru ekonomie a obchodu)
  • další rozšiřování kvalifikace
  • minimálně 5 let praxe, z toho dva roky na vedoucí pozici
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • obchodní praxe a finanční znalosti související s investicemi
  • schopnost využít obchodní příležitosti a znalost trhu
  • osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, motivace, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti, obchodní talent
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • Manažer rozvoje je přímo podřízený generálnímu řediteli společnosti.

U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě ředitel rozvoje z centrály v zahraničí.

 
     
     
 

Sales Manager / Obchodní ředitel

 
 

Zodpovídá za veškeré obchodní aktivity firmy.

Pracovní náplň:

  • vede obchodní oddělení, někdy i oddělení marketingové
  • vytváří obchodní strategii firmy
  • spolupodílí se na plánování rozpočtu, kontroluje a dodržuje plnění rozpočtu
  • vede tým obchodníků (obchodních zástupců, Key Account Managerů - manažerů pro klíčové zákazníky)
  • má kontakt s klíčovými zákazníky, uzavírá významné smlouvy
  • spolupodílí se na vytváření marketingové strategie firmy
  • určuje, které produkty se budou na trhu prodávat a za jakých podmínek
  • spolupracuje s oddělením logistiky při zajišťování dodávek zboží
  • spolupracuje s osobou odpovědnou za kontrolu zákaznických účtů při kontrole placení

Potřebná kvalifikace:

  • optimálně VŠ vzdělání v oboru ekonomie - obchod
  • minimálně 5 let praxe v obchodě na stejné úrovni nebo na úrovni Key Account Managera
  • výborná znalost produktů
  • znalost situace na trhu
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • osobnostní předpoklady: obchodní talent, silná osobnost odolná vůči stresu, výborné prezentační dovednosti, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat, schopnost dotahovat záležitosti do konce, analytické myšlení
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • obchodní ředitel je přímo podřízený generálnímu řediteli

Poznámky:
Někdy je Sales Manager podřízeným obchodního ředitele, v takové situaci má obchodní ředitel na starosti výše zmíněné oblasti a Sales Manager se spolupodílí na jeho činnosti a zodpovídá za určitý region nebo za určitý typ výrobků.

 
     
     
 

Finanční ředitel

 
 

Zodpovídá za veškeré finanční záležitosti firmy.

Pracovní náplň:

  • vede finanční oddělení
  • zodpovídá za správné vedení výkazů, má na starosti bilancování, finanční a daňové účetnictví a řízení cash-flow
  • zodpovídá za finanční controlling
  • spolupracuje s bankami, státními orgány, auditory, daňovými poradci a popř. právníky
  • ve větších firmách pracuje s manažerským informačním systémem, který pomáhá řídit chod firmy a speciálně i finančních záležitostí nebo účetním softwarovým systémem
  • někdy má na starosti vymáhání pohledávek
  • jeho cílem je co nejhospodárněji nakládat s financemi, tak aby firma měla co největší zisk

Potřebná kvalifikace:

  • nutné VŠ vzdělání v oboru ekonomie - nejlépe finance
  • další průběžné vzdělávání - znalost nových zákonů, daňových předpisů, zahraničního účetnictví (u zahraniční firmy) apod.
  • minimálně 5 let praxe v oblasti financí na stejné úrovni nebo na úrovni finanční kontrolor, finanční analytik, manažer z auditorské firmy
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, pečlivost, cit pro detail a zároveň schopnost strategického globálního myšlení, odolnost vůči zátěži, dobré komunikační schopnosti
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • finanční ředitel je přímo podřízený generálnímu řediteli

Poznámky:
Někdy je pozice "finanční ředitel" nazývána "ekonomický ředitel", popř. "finanční a administrativní ředitel". Finanční a administrativní ředitel mívá širší kompetence než finanční ředitel - mimo jiné pomáhá generálnímu řediteli i v záležitostech týkajících se organizace firmy

 
     
     
 

Obchodní zástupce

 
 

Zodpovídá za prodej určitého produktu v přiděleném regionu nebo u přiděleného typu zákazníků.

Pracovní náplň:

  • stará se o stávající zákazníky (vedoucí prodejen, nákupčí ve výrobních nebo distribučních firmách), zajišťuje, aby měli informace o zboží stávajícím a novém, dostatek zboží na skladě i u přímého prodeje a aby prodej zboží probíhal optimálně
  • vyhledává a získává zákazníky nové
  • někdy poskytuje zákazníkům i poradenství a poprodejní podporu, učí je, jak výrobek používat, jak jej nejlépe prodat, vyjednává jeho optimální umístění v prodejně
  • dbá na to, aby zboží se bylo u zákazníka v pořádku, řádně opatřeno a označeno; pokud je zboží v prodejnách, stará se o jeho správné umístění na regálech
  • musí být ochoten cestovat, navštívit několik zákazníků denně, pracovat v terénu sám

Potřebná kvalifikace:

  • SŠ vzdělání, ale u této profese jsou důležitější osobnostní předpoklady než formální kvalifikace
  • důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
  • osobnostní předpoklady: adaptabilita, flexibilita, orientace na výsledek, výborné komunikační dovednosti, umění vyjednávat, slušné a seriózní vystupování, obchodní talent, samostatnost, spolehlivost

Zařazení do firemní struktury:

  • obchodní zástupce bývá nejnižším článkem v obchodním oddělení, je podřízený Key Account Managerovi (manažerovi pro klíčové zákazníky), oblastnímu obchodnímu řediteli nebo přímo obchodnímu řediteli, záleží na struktuře firmy

Poznámky:
Někdy je činnost obchodního zástupce oddělena od tzv. technické nebo poprodejní podpory. U některých komplexních výrobků má zástupce na starosti především prodej a technická podpora potom zajišťuje řešení technických záležitostí u zákazníka, jindy tyto funkce mohou splývat.

 
     
     
 

Key Account Manager / Manažer pro klíčové zákazníky

 
 

Zodpovídá za prodej zákazníkům, kteří jsou z hlediska obchodování firmy nejvýznamnější, a za dobré vztahy s nimi.

Pracovní náplň:

  • stará se o dobrou komunikaci a prodej klíčovým zákazníkům
  • vyjednává s nimi stanovení cen a slev
  • jedná o druhu zboží, které se bude u klíčových zákazníků prodávat
  • spolupodílí se na marketingu prodávaného zboží, například pomáhá organizovat různé reklamní akce u zákazníka
  • spolupracuje s logistickým oddělením firmy při organizaci optimálních dodávek zboží zákazníkovi
  • musí být ochoten cestovat a vést náročná jednání

Potřebná kvalifikace:

  • SŠ nebo VŠ vzdělání (nejlépe v oblasti obchodu)
  • důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
  • přehled o situaci u klíčových zákazníků
  • osobnostní předpoklady: výborná prezentace, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat, umění diplomacie, obchodní talent, orientace na výsledek, flexibilita

Zařazení do firemní struktury:

  • Key Account Manager bývá podřízen obchodnímu řediteli nebo oblastnímu obchodnímu řediteli nebo přímo obchodnímu řediteli, záleží na struktuře firmy

Poznámky:
U specifických produktů (speciální technické, lékařské výrobky apod.) musí mít Key Account Manager VŠ vzdělání v dané oblasti.

 
     
     
 

Technický manažer

 
 

Zodpovídá za výrobu a produkty a / nebo služby dané společnosti po technické stránce.

Pracovní náplň:

  • vede technické oddělení, které se zabývá výrobou a / nebo servisními službami
  • organizuje práci tohoto oddělení
  • motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců
  • zajišťuje vysokou technickou úroveň výroby / produktů / služeb
  • zajímá se o nejnovější trendy a poznatky v oboru
  • podněcuje a zavádí nové technické postupy
  • podílí se na vypracování obchodních nabídek
  • komunikuje s firemními klienty

Potřebná kvalifikace:

  • nutné VŠ vzdělání v technickém oboru
  • další průběžné vzdělávání
  • minimálně 5 let praxe v technickém oboru, z toho dva roky na vedoucí pozici
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • osobnostní předpoklady: výborné technické a analytické myšlení, motivace, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • Technický manažer je přímo podřízený generálnímu řediteli společnosti.
  • U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě technický ředitel centrály v zahraničí.

Poznámky:
Technický manažer je jednotný termín označující vedoucí pracovníky v různých technických oborech. V individuálních případech záleží vždy na oblasti působení dané společnosti. Technický manažer působící v odvětví těžkého průmyslu musí mít jinou kvalifikaci a praxi než ten samý vedoucí v IT nebo telekomunikační společnosti.

 
     
     
 

Manažer logistiky

 
 

zodpovídá za vedení logistiky ve společnosti.

Pracovní náplň:

  • vede oddělení logistiky
  • organizuje a monitoruje logistické procesy v návaznosti na další firemní systémy a procesy
  • zodpovídá za logistické procesy, distribuci zboží od výroby, přes sklad až k zákazníkům
  • při dovozu zodpovídá za vyřizování celních odbavení
  • motivuje a podněcuje práci zaměstnanců oddělení
  • zodpovídá za činnost skladu a inventury zboží
  • zodpovídá za vyřizování reklamací
  • podněcuje a zavádí nové logistické postupy
  • komunikuje s výrobou / výrobci

Potřebná kvalifikace:

  • minimálně SŠ vzdělání
  • další průběžné vzdělávání
  • minimálně 5 let praxe v oboru, z toho dva roky na vedoucí pozici
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • osobnostní předpoklady: výborné analytické myšlení, systémový přístup k řešení problémů, samostatnost, iniciativa, skvělé komunikační schopnosti
  • obecná znalost veškerých firemních procesů
  • dobrá orientace v informačních systémech a databázích
  • výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • Manažer logistiky bývá přímo podřízený generálnímu řediteli či obchodnímu řediteli společnosti. Patří ke střednímu managementu společnosti.

U větších mezinárodních společností je odborným nadřízeným ještě ředitel logistiky v centrále společnosti v zahraničí.

 
     
     
 
Sales engineer / Obchodní reprezentant společnosti s technickými produkty
 
 

Zodpovídá za obchodní aktivity a prodej technických produktů firmy v určitém regionu.

Pracovní náplň:

  • udržuje obchodní kontakty s firemními zákazníky
  • rozšiřuje obchodní síť získáváním nových zákazníků
  • prezentuje klientům produkty firmy
  • připravuje nabídky a smlouvy, vyjednává obchodní podmínky
  • sleduje jednotlivé projekty po technické a obchodní stránce
  • zodpovídá za dosažení obchodních výsledků ve svém regionu
  • reprezentuje společnost na veletrzích, výstavách a jiných propagačních akcích
  • spolupodílí se na vytváření prodejní a marketingové strategie
  • spolupracuje s oddělením logistiky při zajišťování dodávek zboží
  • spolupracuje s osobou odpovědnou za kontrolu zákaznických účtů při kontrole placení

Potřebná kvalifikace:

  • SŠ nebo VŠ vzdělání v technickém oboru odpovídajícímu druhu firemních produktů
  • minimálně 2 roky praxe v přímém prodeji
  • technické znalosti
  • výborná znalost produktů
  • přehled o situaci na trhu a konkurenčních výrobcích
  • obchodní dovednosti
  • osobnostní předpoklady: obchodní talent, silná osobnost odolná vůči stresu, výborné prezentační dovednosti, výborné komunikační dovednosti, schopnost vyjednávat a získat zákazníka, přizpůsobivost a časová flexibilita, samostatnost a iniciativa
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

Sales Engineer je přímo podřízený regionálnímu manažerovi prodeje nebo obchodnímu řediteli společnosti
 
     
     
 

Brand manager / Manažer obchodní značky

 
 

Zodpovídá za marketingovou strategii, prodej a profit obchodní značky.

Pracovní náplň:

  • vytváří vizi obchodní značky a plánuje kroky jak této vize dosáhnout
  • plánuje strategii obchodní značky a určuje její priority
  • je zodpovědný za aktivity obchodní značky - její budování, vnější úpravu, reklamu a každodenní činnosti s tím spojené
  • analyzuje výsledky průzkumu spotřebitelů a vyvozuje závěry a  doporučení
  • zodpovídá za kontrolu rozpočtu obchodní značky, marketingových výloh a stav inventáře dané obchodní značky
  • monitoruje aktivity konkurence a má povědomí o konkurenčních výrobcích
  • spolupracuje s reklamními agenturami a dalšími partnery na zpracování marketingových materiálů, přípravě propagačních aktivit a zdokonalování kvality obchodní značky
  • poskytuje informace o obchodní značce jak v rámci společnosti tak i zákazníkům

Potřebná kvalifikace:

  • většinou VŠ vzdělání (nejlépe v oblasti obchodu)
  • předchozí praxe v oblasti marketingu a obchodu
  • důkladná znalost produktu, znalost konkurenčních produktů
  • přehled o konkurenci a trhu obecně
  • výhodou je všeobecná znalost podnikových financí
  • velmi často i dobrá znalost anglického jazyka
  • osobnostní předpoklady: profesionalita, cílevědomost a orientace na výsledek, flexibilita, kreativita, výborné komunikační dovednosti, analytické myšlení, samostatnost ale i schopnost týmové práce

Zařazení do firemní struktury:
Manažer obchodní značky bývá podřízen obchodnímu řediteli nebo manažerovi kategorie produktu, záleží na struktuře firmy.

 
     
     
 

Personální ředitel

 
 

Zodpovídá za vypracování politiky řízení lidských zdrojů a za její správnou a včasnou realizaci v souladu s potřebami společnosti.

Pracovní náplň:

  • vede personální oddělení
  • zodpovídá za identifikaci požadavků na obsazení, plánování a hodnocení pracovních míst, nábor, školení a profesní rozvoj pracovníků
  • má na starosti vývoj odměňování, mezd a zaměstnaneckých výhod
  • plánuje a organizuje další vzdělávání zaměstnanců
  • je podporou pro zaměstnance, pomáhá zaměstnancům při řešení profesních a někdy i osobních problémů
  • podílí se na utváření firemní kultury a image společnosti
  • plánuje sociální programy a řídí jejich realizaci
  • sleduje zaměstnanecké vztahy a postoje pracovníků ke společnosti, napomáhá vytváření pozitivního a motivujícího pracovního prostředí ve firmě

Potřebná kvalifikace:

  • VŠ vzdělání, optimálně VŠ v oboru personalistiky a řízení lidských zdrojů, popř. psychologie nebo ekonomie
  • další průběžné vzdělávání - znalost nových zákonů pracovního práva
  • minimálně 5 let praxe v oblasti řízení lidských zdrojů
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi, schopnost chápat vztahy ve firmě z pohledu manažera i zaměstnance
  • pedagogické předpoklady - schopnost odhadnout potenciál zaměstnanců a plánovat jejich další rozvoj
  • osobnostní předpoklady: výborné komunikační a vyjednávací dovednosti, schopnost diplomatického jednání, empatie, nezávislý úsudek, analyticko-syntetické myšlení, schopnost vidět věci v souvislostech
  • samozřejmostí je znalost práce na PC a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • personální ředitel bývá přímo podřízený generálnímu řediteli

Poznámky:
Ve větších společnostech koordinuje personální ředitel práci personálního oddělení, jehož členové mají na starosti dílčí úkoly (zpracování mezd a odměn, nábor nových pracovníků, školení atd.). V menších společnostech vykonává personální ředitel sám všechny úkoly související s řízením lidských zdrojů.

 
     
     
 

Lawyer / Firemní právník

 
 

Zodpovídá za vedení právní agendy firmy

Pracovní náplň:

  • zajišťuje chod společnosti po právní stránce
  • u akciových společností připravuje a organizuje valnou hromadu, vede agendu dozorčí rady, vypracovává stanovy a jednací řád představenstva a dozorčí rady
  • má na starosti agendu živnostenského a obchodního rejstříku
  • vede evidenci majetku společnosti
  • vystavuje plné moci a čestná prohlášení
  • řídí a spravuje právní předpisy
  • poskytuje právní porady všeho druhu v rámci společnosti
  • připravuje smlouvy a poskytuje právní poradenství při přípravě smluv
  • zastupuje zájmy společnosti v soudních a mimosoudních sporů
  • zajišťuje kontakt s externími právními poradci v advokátních kancelářích

Potřebná kvalifikace:

  • VŠ vzdělání v oboru práva
  • minimálně 2 roky praxe v advokátní kanceláři nebo jako asistent v právním oddělení firmy
  • výborná znalost obchodního a pracovního práva
  • ochota dále prohlubovat své vědomosti v oboru práva
  • osobnostní předpoklady: výborné komunikační a prezentační dovednosti, schopnost vyjednávat, schopnost jednat diplomaticky a předcházet sporům, analytické myšlení
  • samozřejmostí je znalost práce na PC a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem) včetně zvládání právní terminologie v tomto jazyce

Zařazení do firemní struktury:

  • právník je přímo podřízený generálnímu řediteli nebo představenstvu, popř. vedoucímu právníkovi v právním oddělení firmy

Poznámky:
Činnost firemního právníka závisí na typu společnosti, ve které působí, a také na míře spolupráce společnosti s externími právníky v advokátních kancelářích.

 
     
     
 

Hlavní účetní

 
 

Zodpovídá za vedení účetnictví společnosti

Pracovní náplň:

  • vede účetní oddělení
  • zodpovídá za správné vedení účetních výkazů, účetní uzávěrky, fakturace, sledování pohledávek a závazků, včasnost termínů
  • u menších společností se stará také o právní a daňovou problematiku a finanční toky v podniku
  • u menších společností se zahraniční účastí zodpovídá za finanční controlling a reporting do zahraničí
  • u některých společností má na starosti mzdy
  • spolupracuje s finančním a sociálním úřadem, pojišťovnou a bankou
  • pracuje s účetním programem

Potřebná kvalifikace:

  • SŠ vzdělání v oboru ekonomie a účetnictví, pokud v jiném, je nutný rekvalifikační kurz účetnictví
  • další průběžné vzdělávání - znalost nových účetních zákonů a pravidel, zahraničního účetnictví (u zahraniční firmy) apod.
  • minimálně 5 let praxe v oblasti účetnictví a jeho komplexní znalost
  • manažerské dovednosti v případě, že je hlavní účetní zodpovědná za účetní oddělení, což bývá obvyklé u větších společností
  • osobnostní předpoklady: pečlivost, cit pro detail, zodpovědnost, samostatnost, dobré komunikační schopnosti
  • samozřejmostí je znalost práce na PC (Word, Excel, účetní program) a znalost cizího jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:
u menších firem je hlavní účetní přímo podřízená řediteli společnosti, u větších finančnímu řediteli

 
     
     
 

Technický provozní ředitel

 
 

zodpovídá za chod firmy po technické stránce

Pracovní náplň:

  • vede oddělení provozu a údržby
  • organizuje a koordinuje práci tohoto oddělení
  • motivuje a podněcuje odborný rozvoj podřízených zaměstnanců
  • spolupracuje s oddělením IT na vývoji a údržbě IT systému
  • zodpovídá za rychlé vyřizování technických závad v rámci firmy
  • koordinuje a kontroluje provozní rozpočet firmy
  • podněcuje a zavádí nové technické postupy
  • jedná s dodavateli

Potřebná kvalifikace:

  • nutné VŠ vzdělání v technickém oboru
  • další průběžné vzdělávání
  • minimálně 5 let praxe v technickém oboru odpovídajícím zaměření dané společnosti, z toho dva roky na vedoucí pozici
  • manažerské dovednosti - schopnost efektivně vést lidi
  • osobnostní předpoklady: výborné technické myšlení, cílevědomost, samostatnost, iniciativa, vynalézavost, skvělé komunikační schopnosti
  • samozřejmostí je znalost práce na PC, ŘP a výborná znalost alespoň jednoho světového jazyka (u zahraničních firem)

Zařazení do firemní struktury:

  • Technický provozní ředitel je podřízený technickému řediteli nebo přímo generálnímu řediteli společnosti.

Poznámky:
Technický provozní ředitel je jednotný termín označující vedoucí technické pracovníky provozu a údržby v různých oborech. V individuálních případech záleží vždy na oblasti působení dané společnosti.

 
     
     
 

Úvěrový analytik

 
 

Zodpovídá za analýzu bonity žadatelů o úvěr.

Pracovní náplň:

  • zpracovává a vyhodnocuje podklady žadatelů o úvěr
  • u žadatelů z řad právnických osob si vyžádá účetní rozvahu a výsledovku za konec roku a za polovinu roku předcházejícího, ze kterých zjišťuje informace o současné a budoucí prosperitě firmy
  • u firem s dceřinnými společnostmi zjišťuje obdobné údaje o finanční situaci v jednotlivých dceřinných společnostech
  • zkoumá propojení firmy na jiné společnosti a opět posuzuje výhody či nevýhody tohoto propojení z finančního hlediska
  • zjišťuje jaká je úroveň a perspektiva celého odvětví, ve kterém firma podniká, zda se jedná o rozvíjející se odvětví či např. o odvětví, které v současnosti stagnuje; shromažďuje informace o situaci na trhu
  • vypracovává závěr z dané analýzy, na jehož základě se banka rozhodne, zda úvěr bude poskytnut

Potřebná kvalifikace:

  • VŠ vzdělání, nejlépe v oboru ekonomie - finance
  • asi tříletá praxe jako asistent v úvěrovém oddělení
  • znalost posuzování finančních ukazatelů
  • orientace na trhu
  • osobnostní předpoklady: důkladnost, pečlivost, profesionalita, odolnost vůči stresu, analyticko-syntetické myšlení
  • samozřejmostí je výborná znalost práce na PC (různé aplikace Microsoftu: Excell, Word, různé jiné SW aplikace), a znalost alespoň jednoho světového jazyka

Zařazení do firemní struktury:
Úvěrový analytik je podřízen vedoucímu úvěrového oddělení, které bývá na hlavních pobočkách banky a na centrále.

 
     
     
 

Production manager / Ředitel výroby

 
 

Řídí a koordinuje výrobu v závodě.

Pracovní náplň:

  • řídí tým lidí podílejících se přímo na výrobě
  • plánuje strategii výroby v souladu s cíli společnosti a zodpovídá za plnění výrobního plánu
  • vytváří program výroby v závislosti na požadavcích trhu a kapacitě závodu
  • koordinuje proces od nákupu materiálu, přes využití výrobních technologií, kapacity strojů a lidského potenciálu až po dodávku výrobku zákazníkovi, tak aby byla zajištěna co nejvyšší produktivita výroby
  • zodpovídá za řešení technických problémů spojených s výrobním procesem
  • dohlíží na dodržování standardů kvality výroby a na bezpečnost práce
  • spolupracuje s oddělením pro výzkum a vývoj při hledání a implementaci nových technologií
  • po obdržení zakázky od obchodního oddělení úzce spolupracuje s oddělením nákupu na nákupu potřebného materiálu a po dokončení výroby s oddělením logistiky na včasné a správné dodávce zboží zákazníkovi
  • průběžně monitoruje využití výrobních postupů a kapacity strojních zařízení, tak aby výroba dostála požadavkům trhu a cena výrobku byla konkurence schopná

Potřebná kvalifikace:

  • optimálně VŠ vzdělání v příslušném oboru výroby (technická, chemická VŠ)
  • průběžné vzdělávání, znalost nových výrobních technologií a vývoje v oboru
  • minimálně 5 let praxe ve výrobě v daném odvětví, alespoň 3 roky praxe ve vedení početnějších týmů
  • manažerské dovednosti
  • osobnostní předpoklady: komplexní a tvůrčí přístup k řešení problémů, analyticko-syntetické myšlení, schopnost rozlišovat podstatné a vedlejší, schopnost rychlé adaptace na změnu, cílevědomost, rozhodnost, odolnost vůči zátěži, velmi dobré komunikační schopnosti, nadšení pro věc
  • znalost práce na PC, včetně výrobních SW
  • dobrá znalost alespoň jednoho světového jazyka (výhodou i u českých firem pro orientaci v mezinárodní situaci v daném výrobním odvětví)

Zařazení do firemní struktury:
Ředitel výroby je přímo podřízený generálnímu řediteli, bývá členem vrcholového managementu