Zásady úspěšného partnera PSM
|
||
Toto jsou interní rady pro nováčky v systému PSM. Celý systém připomíná letadlo, nebo rovnou raketoplán. Po zaplacení 24 000,- Kč (s postupem doby se tento vstupní „garanční“ poplatek zvýšil až na 38 000,- ), šlo přímému zprostředkovateli 12 000,- a zbytek se dělil na vyšší pozice a společnost. Vše se „maskovalo“ množstevní slevou na nákup různých výrobků z nabídkového katalogu. Pro průběžnou motivaci se pořádaly pravidelné víkendové semináře, kterým se výstižně říkávalo „semenáře“. Z tohoto označení je jasné, co se tam převážně dělo. | ||
Toto jsou interní rady pro nováčky v systému PSM. Celý systém připomíná letadlo, nebo rovnou raketoplán. Po zaplacení 24 000,- Kč (s postupem doby se tento vstupní „garanční“ poplatek zvýšil až na 38 000,-), šlo přímému zprostředkovateli 12 000,- a zbytek se dělil na vyšší pozice a společnost. Vše se „maskovalo“ množstevní slevou na nákup různých výrobků z nabídkového katalogu. Pro průběžnou motivaci se pořádaly pravidelné víkendové semináře, kterým se výstižně říkávalo „semenáře“. Z tohoto označení je jasné, co se tam převážně dělo. Products Services Marketing "Naší snahou bylo najít uzrálou a přesto zcela novou obchodní myšlenku, tu pak přeměnit v solidní podnikatelskou činnost, kterou bychom mohli nabídnout něco, co není srovnatelné s dosud žádným marketingovým konceptem na našem trhu. Tato forma činnosti by měla v dnešní době finanční nespokojenosti nabídnout řešení pro ty, kteří jsou připraveni něco ve svém životě změnit."
Když myslíš, žes poražen, pak je to tak, Když myslíš, že prohraješ, prohrál jsi již, Když myslíš, žes předstižen, pak je to tak, Ne vždycky se v bojích osvědčil,
Zásady úspěšného obchodního partnera Udělali jste první důležitý krok, po kterém musí následovat ještě mnohé další. Rozhodli jste se pro samostatné myšlení a podnikání, chcete si vytvořit v krátké době samostatnou a pevnou základnu v současné diskutabilní hospodářské situaci. Zahájili jste spolupráci s naší firmou. Pro některé z vás to znamenalo teprve nyní si založit vlastní podnik a teď již záleží jen na vašem rozhodnutí, jak vážně tuto věc budete brát, kolik času investujete, do jaké míry Začali jste spolupracovat s určitým cílem, s určitou konkrétní myšlenkou. Stanovte si svůj nový vyšší cíl! Chtějte například dům, auto, oddlužit se, cestování, přesnou částku, kterou chcete vydělat, peníze na studie Patříte k lidem, kteří poznali skvělou příležitost a pravděpodobně nejlepší návod ke splnění všech svých přání! Jestliže věříte ve svůj úspěch a jste-li připraveni investovat přinejmenším 1-2krát týdně svůj čas tomuto úspěchu, jste-li ochotni učit se analyzovat chyby, které možná budete muset řešit tak, aby se už po druhé neopakovaly, potom budete lepší a lepší a poznáte, že úspěch je něco, co si můžete naplánovat, abyste postupně dosáhli svého cíle! Poznáte příjemné pocity z dosažení úspěchu poctivou cestou, být úspěšným podnikatelem a nabídnout tuto možnost i jiným osobám. Je milé, když vám přijdou poděkovat lidé za možnosti, které jste jim nabídli právě vy! Cesta k úspěchu se skládá ze "stavebních kamenů", které na sebe stavíte. Člověk se musí znovu "posadit do školní lavice" a učit se, učit se, učit se! Také vám to něco připomíná? Že jste to už někde slyšeli? Teď máte doopravdy jedinečnou příležitost řídit se tím v pravém slova smyslu! Není žádná ostuda dělat chyby, nikdo z nás není dokonalý, ale nedělejte stejné chyby dvakrát! Na informačním večeru (prezentaci) jste se dozvěděli, že vaším prvním úkolem, vaší první prací u naší firmy, je pozvat někoho z okruhu vašich známých právě na takovouto prezentaci. I takto zdánlivě jednoduchý úkol <br />v sobě může skrývat různá úskalí. Pokusím se vám předat naše zkušenosti s touto činností, abychom předešli zbytečným chybám a vaše práce byla co nejúspěšnější. Základním předpokladem každého pozvání a vašeho úspěchu musí být to, že s tímto pozváním spojíte pozitivní pocit. Musíte si být jisti v tom, že dáváte člověku konečně šanci, na kterou už dlouho čekal! Cílem úspěšného pozvání je to, že na informační večer - prezentaci přijde osoba zvědavá a tím pádem rozhodnutá věnovat přednášce co největší pozornost! Sestavte si vlastní jmenný seznam, se kterým budete pracovat. Vřele vám jej doporučuji! Zde uveďte každého, na koho si vzpomenete a neustále jej doplňujte! Umožněte všem svým známým seznámit se s naší myšlenkou, ale rozhodnutí stát se partnerem nechte na nich! Poznamenejte si i ty, o kterých víte, že skutečně nemají počáteční investici - vždyť právě oni potřebují peníze nejvíc a mají tak daleko větší motivaci si investici sehnat, být mezi těmi nejúspěšnějšími a díky vám si mohou změnit svoji nezáviděníhodnou životní situaci! Je logické, že za svůj dosavadní život každý známe stovky lidí a že sestavení takového seznamu nějakou dobu trvá. Proto si neustále vzpomínejte na další kontakty a jakmile si na někoho vzpomenete, ihned si jej poznamenejte! Je to váš nehmotný kapitál, mající nedozírnou cenu! I když vám v ostatních případech nedoporučuji dopředu uvažovat a rozhodovat za jiné, pouze u sestavení jmenného seznamu vám poskytnu výjimku. Tato "výjimka" spočívá v rozčlenění vašeho seznamu na několik skupin. Zde vám nyní uvedu jedno z možných rozdělení: - !!! - jasný favorit. Je to ten, o kom jste přesvědčeni, že obchodním partnerem bude a povede si velice dobře. - !!? - favorit. Je to ten, o kom se domníváte, že to pro něj není žádný problém a že se mu bude určitě dařit. - !?? - střelec. Zde uveďte toho, o kom sice máte určité pochybnosti, ale přesto víte, že je to pro něj taková šance, že takřka nedokáže odmítnout. S vaší pomocí bude úspěšný. - ??? - váhavý střelec. Je to ten, o kterém si myslíte, že než se k něčemu rozhoupe, jeho šance zmizí z dosahu. Z toho důvodu se domníváte, že se hned tak partnerem nestane a až se jím stane, budete muset vynaložit velké úsilí společně s referenty, aby se mu také dařilo. Za to jste koneckonců dostali tučnou provizi a nyní se od vás očekává všestranná pomoc k další vaší provizi za záměnu. Na rovinu si řekněme, že když máte díky vašemu výkonu a takovému nerozhodnému jedinci celkovou provizi 24.000 korun (12.000 za partnera a 12.000 za jeho záměnu) , je to pro vás nejen velký úspěch, ale i vaše určitá "předplacená povinnost" věnovat se mu i nadále, protože jedině tak se mu bude dařit. Uvědomte si, že vy jste pro něj nenahraditelní i nadále! Bez vaší následné pomoci může být silně znechucen z toho, že "zase někomu skočil na špek". Pokud se vámi zprostředkovaným partnerům přestanete věnovat proto, že z nich už žádnou provizi mít nebudete, je to vaše vizitka a určitě počítejte s tím, že se vám to vrátí tak nevhodně, až vás to srazí! Nepodceňujte to! Tato skupina vašich známých bude pravděpodobně nejproblematičtější a pro vás nejnáročnější, ale prací s nimi se vlastně zdokonalujete a vaše autorita roste také díky vašemu smyslu pro zodpovědnost. S touto skupinou ale budete mít na druhou stranu nejlepší spolupráci, protože oni chtějí a hlavně vás potřebují. Práce s ostatními skupinami se pro vás brzy stane fádní - u výše uvedených skupin vámi pozvaný přijde, vyslechne a stane se partnerem, - u dále jmenovaných skupin vás případný úspěch potěší, nebo se potvrdí správnost vašeho odhadu. V žádném případě na tuto obtížnou práci nejste sami - máte přeci svého zprostředkovatele, bývalého šéfa, referenta a vzdělávací programy naší společnosti! - ??x - spící střelec. Do této skupiny uveďte toho, kdo ve vás budí dojem, že se pro to nehodí a že by asi ani nebyl úspěšný, i kdyby jste se na hlavu stavěli. Třeba jej zrovna probudíte a když jej ihned natočíte tím správným směrem, aby vás nezastřelil, bude mít raketový nástup. - ?xx - "Tomáš Pytlík". Ten nikdy nikomu nevěřil a není důvod, proč by měl věřit zrovna vám. Vše vidí černě a o všem negativně hovoří. Na všem hledá něco, proč by to nemuselo jít. Alibista. Negativním výplodům své fantazie věří natolik, že pokud na to nejste připraveni, může vás snadno uvést do rozpaků a jestliže vás samotné dokonce zvyklá, strhne vás k sobě, do toho obrazného bahna zakalené mysli a ještě se po vás triumfálně projde! On si totiž myslí, že je nej nej nej, ve skutečnosti je však vzorovým "negoušem", takovým životu nebezpečným nositelem depresí - je to "kříženec" nevěřícího Tomáše a brouka Pytlíka. Proto sem uveďte toho, kdo vás už někdy odmítl, nebo o kom si myslíte, že do toho určitě nepůjde, ať už to bude ospravedlňovat čímkoli. Na druhou stranu "x" v označení této skupiny znamená velkou neznámou! Pozor - ta je zde dvakrát! To znamená, že nabídka partnerství pro něj může být tak velkým kladným impulzem, že vám jeho úspěch při tvorbě týmů může doslova vyrazit dech! Samozřejmě záleží na vás, jak si tyto skupiny rozčleníte, pojmenujete a kolik jich budete mít. Po tomto rozdělení a za neustálého doplňování vašeho seznamu vám dále doporučuji několik osvědčených kroků. Vím, že byste zřejmě nejraději ihned začali s oslovením prvních dvou skupin. Jestliže ale chcete mít úspěšnost zaručenou a co nejvyšší, tak s tím zatím počkejte!!! Proč? Je to prozatím pouze vaše doměnka, že se právě oni stanou obchodními partnery! Proto vám doporučuji otestovat si váš odhad tím nejjednodušším a nejvíce účinným způsobem - začněte z druhé strany. Oslovte proto nejdříve dvě poslední skupiny. U těchto dvou posledních skupin se stejně domníváte, že úspěšnost bude nulová, takže nemáte co zkazit, ani o co přijít. Jedině tak získáte potřebnou praxi, kterou zúročíte později. Při tomto postupu tedy získáte vlastní cenné zkušenosti, které jiným postupem získáte velice draze. Vždyť dopředu odhadujete, že se oni partnery nestanou, takže si jejich odmítnutím doopravdy potvrdíte správnost vašeho odhadu, čímž si jej cvičíte k daleko větší přesnosti! Navíc - a to je velice příjemné zjištění - v případě, že se ve svém odhadu spletete a váš známý se přesto stane partnerem, je tato vaše chyba v úsudku odměněna velice zajímavou částkou, Problém současného člověka je ohlížení se na názory jiných a na to, co dělá druhý, aby sám "nevybočoval Čím se vyznačuje úspěšný člověk: Práce u naší firmy má 4 fáze: 1. Pozvání osoby na prezentaci. Zahájení rozhovoru například: "Podnikám ve zcela novém konceptu, potřebuji několik spolehlivých kolegů. Měl bys zájem o zvýšení svých příjmů?", "Pracuji teď pro firmu, která umožňuje vydělat peníze nenáročnou formou podnikání. Co ty, neměl bys také zájem?", "Dostal jsem na vás vynikající doporučení, máme novou myšlenku, potřebujeme schopné lidi, kteří se dokáží prosadit a vy jste přesně ten, kdo nám může šéfovat.", "Nevíš o někom, kdo je schopný a podnikavý? Mám pro něj velmi zajímavou nabídku ... (u této otázky se většina lidí začne ptát ve stylu "A nemohl bych to být já?", protože každý, kdo si věří, sám sebe považuje za schopného)." V žádném případě se sami nepouštějte do rozsáhlejších diskusí! Zvát vždy na konkrétní termín (datum, hodina), přesvědčit se, že si zájemce termín poznamenal. Požádat, aby dal vědět, kdyby se něco změnilo a on nemohl přijít, abyste případně mohli pozvat místo něj někoho jiného - váš čas je od nynějška velmi cenný! Rozhodně nesdělovat výši investice! Kdybyste to vy sami věděli dopředu, zřejmě byste asi vůbec nepřišli. Váš zájemce si totiž může říct "Já tolik peněz nemám, co bych tam tedy dělal?" - vžijte se do toho! Když už vám otázku "Kolik?" položí, odpovězte s klidným hlasem například: "To záleží jen na tobě. Ze svého nemusíš investovat ani korunu. Podívej, je to pro tebe skvělá šance, vím to!", "Dnes je potřeba do každého podnikání investovat čas, úsilí i peníze, ale nikdo tě nemůže nutit investovat tam, kam nechceš. Navíc tady ze svého nemusíš investovat ani korunu." Tím otázku sice nezodpovíte, ale ve skutečnosti uklidníte zájemce v tom, Pokud zvaný nerozhoduje o financích sám, je zapotřebí pozvat i jeho partnera (manželku, manžela, společníka,...) Povzbudit, ocenit, polichotit, ale nepodlézat! Například: "Já si myslím, že ty bys byl úspěšný v každém podnikání", "Budíš ve mně dojem, že jsi tak schopný, že pro tebe by nebyl žádný problém být dobrým šéfem v naší firmě.", nebo "S vašimi zkušenostmi a kontakty byste byl u naší firmy určitě jedním z nejlepších šéfů." Pozvěte všechny, kteří jsou zapojeni v multilevelovém marketingu. Například: "Byl mi představen nový koncept, který není MLM, je dynamický a mnohem progresivnější, takže jsem neodolal a začal v něm pracovat. Myslím si, že tato možnost je natolik atraktivní a originální, Pamatujte si, že nejúčinnější pozvání je po telefonu. Začněte s osobami, se kterými se setkáváte méně často nebo nepravidelně. Představte si, že kolega, který s vámi sedí v kanceláři, se jistě nespokojí jen se stručným pozváním a bude se snažit získat od vás po celý zbytek pracovní doby co nejvíce podrobností, které jednak ještě na 100% neznáte, ale které se má dovědět až na prezentaci. Nepříjemná představa, že? Vyhýbejte se ze začátku takovým situacím - vím, co vám radím! Jak správně odpovědět na otázku typu "O co jde?", "Co je to zač" a podobně? Na tyto otázky odpovězte tak, aby se ve vámi osloveném probudila skutečná zvědavost, nikoli nedůvěra a pochyby! V žádném případě se nepouštějte do vysvětlování! Když podlehnete, proděláte! Nedopusťte, aby si vámi oslovený na základě vašich odpovědí sám vytvořil jakousi představu o tom, co se má dozvědět až na prezentaci! Když někdo o něčem vůbec nic neví a přesto si na to vytvoří vlastní názor, díky jemuž pozvání odmítne, pak je na 80% chyba ve vás! Přesto to nevzdávejte a zjistěte, co jste udělali špatně! Ano, je to těžké a hlavně zodpovědné vůči vaší peněžence! Jedině tréninkem a praxí dokážete pozvat kohokoli! Místo váhavé odpovědi na tuto otázku je nejlepší vůbec neodpovídat - pokud najednou začnete zadrhávat, automaticky vyvoláte nedůvěru! Proto se vždy na každé jednání připravte, zvýšíte si tím efektivitu. Jako určité vodítko, nikoli jako definici, uvedu příklad vyčerpávající odpovědi a podáte-li ji svými slovy a nejlépe na několik částí, zaujme většinu oslovených: "Jde o realizaci originálního podnikatelského záměru v oblasti obchodu a služeb. Ačkoli se jedná také o obchodně zprostředkovatelskou činnost, tak to nemá nic společného s MLM, pyramidálním systémem, dealerstvím a distribucí, nejde o žádnou kosmetiku, vysavače, hrnce, čistící koncentráty a ani o žádné přípravky na hubnutí. Jde zkrátka o přesně specifikovaný podnikatelský záměr, který se vyznačuje týmovou spoluprací a díky licenčním ujednáním tato oblast nemá žádnou konkurenci. Díky tomu se zde dá velmi efektivně podnikat s rychlým finančním růstem, který je stabilní právě díky bezkonkurenčnímu prostředí. Dalším podstatným kladem je neexistence řídících struktur, tudíž se s nikým Jak jsme si již uvedli, před prezentací nikomu nic nevysvětlujte, nikoho s ničím neseznamujte. Před prezentací můžete sdělit vlastní pozitivní dojmy. Pojmy ale nechte na obchodního zástupce! V žádném případě se nepouštějte do přesvědčování! Neproste nikoho, aby přišel na prezentaci. Kdo tvrdí, že nemá čas, je někým řízen, ovládán, nebo dokonce využíván a je tudíž nesamostatný a neschopný se vzepřít svému vykořisťovateli. Navíc kdo nemá čas na vydělávání peněz, ten je přece vůbec nepotřebuje! Tato nabídka je sice pro všechny, ale ne každý se stane obchodním partnerem. Toto si uvědomte zejména ve chvíli, kdy nemáte jmenný seznam a oslovujete bez rozmyslu kdekoho a díky tomu na vás přijdou chmury nebo dokonce deprese kvůli vaší domnělé neúspěšnosti, když jste zatím oslovili jen pár známých a ještě pořád nic. Záměrně uvádím domnělé neúspěšnosti, protože si toto myslíte pouze vy! Podívejte se kolem sebe a učte se od úspěšných vytrvalosti a systematické práci! Jen a jen oni vás mohou dovést k úspěchu! V tomto případě se okamžitě spojte se svým šéfem nebo s referentem a nechte si poradit! I když nemáte nikoho pozvaného, zajděte si na prezentaci a vnímejte tamní atmosféru. Nejenom že si osvěžíte paměť, ale získáte další motivaci a zcela jistě vás napadnou další kontakty a možnosti. Nepodceňujte to! Věřte mi. Může vám být podivné, proč dopředu nemáte poskytovat žádné bližší informace. Je to zcela prosté. Každá informace má své místo a čas, kdy je při prezentaci uvedena. Vzhledem k určité posloupnosti zapadá do kontextu a společně s ostatními informacemi vytváří zcela jasnou představu. Umíte si představit, že by vám někdo řekl jen půl slova z celého souvětí? Věřili byste mu? Porozuměli byste takto "popsanému" geniálnímu nápadu? Vy asi ne, ale váš případný zájemce určitě ne! Protože lidská mysl je založena na obrazech, každý člověk si díky vrozené obrazotvornosti vytváří představy a iluze, které se v paměti udrží velice dlouho. Neumožněte nikomu, aby si začal vytvářet vlastní představu na základě kusých informací vytržených z kontextu! V okamžiku, kdy se prořeknete, začne obrazotvornost vytvářet cosi zamlženého a neurčitého. Zedník by řekl paskvil nebo ruina. Vžijte se do tohoto zedníka, který musí tuto ruinu přestavět! Tím zedníkem je v našem případě obchodní zástupce. Jistě sami dobře víte, že nejlépe se staví na čisté louce. Neztěžujte tedy práci obchodnímu zástupci a umožněte mu tím, aby právě vám mohl vydělat statisíce! Bez nadsázky! Jak jsem již uvedl, nikoho nepřemlouvejte, neproste. Vy jste nositeli nových a prakticky netušených možností, vy máte co dát ostatním! Co vám mohou dát ostatní? Někteří na vás budou přenášet své problémy, budou vás odrazovat a v mnoha případech se vám mohou i vysmívat. Mají na to vůbec právo? Když jim to umožníte, tak ano! Oni totiž vidí vás a vaši snahu zlepšit si životní situaci, což kontrastuje s jejich vlastním postojem a proto vás budou chtít stáhnout zpět na to "bezpečné dno", do toho obrazného bláta, ze kterého se snažíte dostat. Nedejte na ně! Když už podlehnete a začnete sami vysvětlovat, pamatujte si, že tím snižujete pravděpodobnost své úspěšnosti! Jestliže jste už začali, ať to prosím vás není na ulici nebo dokonce v hospodě! Při domlouvání termínu schůzky se v žádném případě nespokojte s alibistickým příslibem typu "Možná přijdu. Uvidím, jak na tom budu s časem. Já se ti ještě ozvu." Pozor - je to mnohdy pouze zastírací manévr, kdy vám vlastně nepřímo sděluje, že na 99% nepřijde! Na prezentaci nezvěte větší počet osob najednou. Optimální počet jsou dva až tři vámi pozvaní na jeden termín. Můžete jich pozvat samozřejmě více, ale ještě než tak učiníte, vžijte se do situace, kdy sedíte s početnější skupinou vašich známých u stolu. Dejme tomu, že takových skupinek je v salonku více a než se k vám dostane obchodní zástupce nebo váš šéf, může uběhnout i deset minut, po které musíte váš stůl zabavit. Dejme tomu,že jednomu z vašich známých není jasný nějaký detail. Co myslíte, že nastane? Zatímco tomu jednomu vy budete vysvětlovat detail, který je ostatním jasný, otázky ostatních budou prozatím nezodpovězeny a oni se začnou nudit. Uvědomte si, že jejich nevyslovená a tím i nezodpovězená otázka může být pro jejich vlastní obrazotvornost spouštěcím impulsem, takže si na ni odpoví sami. Tím se vám úžasným tempem ztrácí vaše provize v nedohlednu... Ten, kdo si takto odpověděl, většinou řekne "Hele, já se ti ozvu." a zvedne se, že odejde. Tím spustí pomyslnou lavinu, protože toho využijí i ostatní. Dovysvětlit cokoli těmto odcházejícím je velmi těžké. Proto si to neztěžujte a držte se doporučení zkušenějších. Nyní si pro přehled rozdělíme funkce a činnosti u naší společnosti, důležité pro týmovou spolupráci: Začátečník může ihned po uzavření smlouvy (tj. po úhradě garančního poplatku) pozvat další zájemce na prezentaci, dále se může zúčastnit právě probíhající ankety - inzerovat, ovlivnit nabídku příští ankety a objednávat. Od tohoto okamžiku může plně využívat všech výhod obchodního partnerství. Každému začátečníkovi doporučuji využít svého šéfa nebo přímo referenta ke konzultaci prvních kroků a v první řadě zúčastnit se našeho semináře! Úkolem šéfa je kontaktovat svého nového začátečníka a koordinovat společný postup. Navštěvuje společně se začátečníkem prezentace a pomáhá mu ve zodpovídání otázek nových zájemců. Provádí určitou reklamu i vlastním příkladem.
2. Práce při a po prezentaci. Během přednášky je nutno udržet klid a pozornost, pokud má zájemce dotazy a připomínky, ať si udělá poznámky a uplatní je až po skončení výkladu. Za tímto účelem vám doporučuji nosit s sebou malý poznámkový bloček s tužkou a půjčovat jej - ne každý si přinese svůj. Není možné během výkladu skákat referentovi do řeči, povídat si nebo něco svému zájemci vysvětlovat. Rušíte tím své okolí - vám by to určitě také nebylo příjemné. Během přednášky nespěte, nezývejte, buďte čilí a poslouchejte! Jste vzorem pro svého budoucího začátečníka! Po skončení přednášky udržte své zájemce na místě! Nikam s nimi neodcházejte! Musíte vystupovat a působit naprosto přesvědčivě o tom, že jste se skutečně rozhodli pro dosažení úspěchu v PSM! Buďte upřímně nadšeni! Nadšení je nakažlivé. Připravte se předem na všechny otázky, které může zájemce vznést. Nejlepším důkazem úspěchu jsou vaše gratulační dopisy. Pokud jste obchodním partnerem teprve krátce, požádejte o provedení tohoto dokončovacího rozhovoru svého šéfa nebo referenta! Zavolejte, mávněte, každý vám rád přispěchá na pomoc. Pokud se zrovna věnují jiným zájemcům, v klidu můžete představit anketu a udržet tak pozornost a zájem až do chvíle, než se k vám dostanou. Vytrvejte - doma vašemu známému otázky nikdo nezodpoví! Nejčastější dotazy a připomínky: - "Jakou mám záruku, že neprodělám?" Uvědomte si, že se celou dobu bavíme o samostatném soukromém podnikání. V soukromém podnikání neexistuje nikdy stoprocentní jistota výdělku. Vždy je zde určité podnikatelské riziko - riziko podnikání. Ale na rozdíl od podnikatelů, kteří investují statisíce či miliony, ať vypůjčené nebo své, na to, aby mohli vydělávat částky srovnatelné s naší nabídkou, je u naší firmy garanční poplatek v porovnání s možnostmi výdělku vlastně zanedbatelný. Zde si uvědomte význam hesla "V jednotě je síla". Co je těžko dosažitelné pro jednotlivce, bývá hračkou pro skupinu. To platí zejména u naší firmy. Zde si můžete vydělat ještě více, než při statisícových investicích u jednotlivce. U skupiny ale dojde navíc k rozmělnění, či rozložení nákladů mezi všechny partnery, čímž je investice pro každého zúčastněného velmi příznivá. Spolu s náklady se ale rozmělní i případné podnikatelské riziko, takže se dostáváme k pravému významu hesla "V jednotě je síla". Nikoli v jednotlivosti! Je ekonomicky lepší být v organizované skupině, než být neorganizovaný jedinec! Další zárukou a velkou výhodou je, že i když náš partner nikoho nezprostředkuje a dokonce se ani nebude věnovat prodeji zboží, může svoji investici zhodnocovat nákupem levných produktů pro vlastní potřebu, využitím slev poskytovaných ostatními partnery v anketě, využitím úvěru, zhodnocováním svých vkladů za velmi výhodných podmínek, a tak dále. - "Jak firma nakládá s rozdílem mezi garančním poplatkem a provizí?" Tento rozdíl je využit na: DPH, automatizované zpracování dat, informační servis, provize referentů, sestavení a tisk anket, platy zaměstnanců, ostatní režijní a nákladové položky, zisk firmy, ... Jak je vidět, není toho málo, co se z toho rozdílu musí pokrýt. - "Co je vlastně smyslem a cílem tohoto podnikání?" Cílem je vybudovat obchodně-spotřebitelskou základnu a distribuční síť složenou z podnikatelských subjektů. Vysoké provize vyplácené při jejím budování a náš unikátní koncept by měly být stimulem pro rychlé dosažení dostatečného množství spolupracovníků, potřebného pro zahájení druhé etapy naší činnosti - komerčního využití celé partnerské základny. V této etapě bude naše firma zprostředkovávat jednorázové dodávky zboží převážně spotřebního charakteru (elektronika, domácí spotřebiče, automobily,...). Na tuto otázku jsme již částečně odpověděli. I v případě, že nikoho nezprostředkujete, máte právo využít všech výhod nabízených naší firmou. To znamená, že máte možnost nejen nakupovat se slevou všechny námi nabízené produkty pro vlastní potřebu, ale samozřejmě je také prodávat, dále můžete využít úvěrové a vkladové služby, inzerci a další možnosti s tímto související. Toto bylo několik nejčastěji se vyskytujících otázek. Další okruh otázek se týká upřesnění některých informací z prezentace, např. záměny v týmech a podobně. Je dobré, když si všechny pro vás problematické otázky, které dostáváte od svých zájemců, poznamenáte a společně s vaším šéfem nebo referentem na ně najdete nejlepší odpověď. Na závěr rozhovoru, kdy váš zájemce již nemá další dotazy a vše pro tuto chvíli pochopil, zavdejte příčinu Od samého počátku předpokládejte, že s námi chce zájemce pracovat a podle toho se k němu chovejte! Zdůrazněte výhody rychlého jednání a zahájení práce! 3. Podpis smlouvy a platba garančního poplatku. Smlouvu je možné podepsat pouze na prezentaci, případně po dohodě s referentem i mimo prezentaci. Smlouvu může zájemce sepsat pouze s referentem, nikdo jiný smlouvy nemá! Při dotažení obchodu se dělá nejvíce chyb. Lidé se bojí dojít osobně nebo alespoň zavolat svým zájemcům hned druhý den. To je ale to nejdůležitější! Za čerstva tento obchod dotáhnout do konce! Povzbuďte zájemcovu odvahu a rozhodnost. Hodně lidí se bojí investovat po všech těch skandálech, které se u nás zveřejnily. Je potřeba utvrdit ho v jeho rozhodnutí a zkrátit mu utrpení nerozhodnosti na minimum a co nejrychleji! Zajděte s ním do banky a složte spolu peníze na účet. Uvidíte, jak se mu uleví, že to má za sebou! To je to nejtěžší pro každého. Nadarmo se neříká, že první krok je nejtěžší. Je to přirozené - úbytek informací, nerozhodnost a strach z následků rozhodnutí. Pokud jste si to osobně neprožili třeba ve svém případě, pak si to představte. Pokud máte strach dosledovat svého začátečníka, poproste svého referenta a hlavně - neodkládejte to! Už víte, že třetí den je úspěšnost pouhá 4%! Možná máte strach kvůli tomu, aby si váš zájemce nemyslel, že naléháte, že potřebujete peníze z provize, že ... Mějte odvahu a překousněte to! To je ta jediná cesta k úspěchu a vy přece úspěšní být chcete, ne? Máte na to - udělejte to! Uvidíte, jak na sebe budete hrdí, že jste ten strach v sobě konečně překonali! Rozdíl Na tomto místě vám chci připomenout, že se jedná o seriozní podnikání a proto k tomu také seriozně přistupujte. Nejsme přeci žádní náhončí ani lovci lidí! Jaká by asi byla budoucnost firmy, kdyby se z nás stala "smečka bezohledných kšeftmanů", kteří se snaží za každou cenu urvat co se dá? Jistě že ne lákavá. Když zde použijeme Zlaté pravidlo, vyjde nám, že budeme-li mít respekt a úctu k ostatním, budeme mít respekt a úctu ostatních. V našem obchodě jsou všichni srdečně zváni, ale nikdo, pokud nechce, nemusí zůstat. Když někdo nebude chtít, musí jednoznačně říct "Já nechci"! Toto rozhodnutí berte v tuto chvíli jako definitivní. Za půl roku svůj postoj může změnit a být i úspěšnějším než vy! Dnes je do drobného podnikání zapotřebí minimálně 200.000 Kč, aby člověk nemusel být závislý ještě na příjmech ze zaměstnání. Oproti takové částce si 24.000 korun dokáže zajistit i student. Třeba tím, že si půjčí od několika svých známých menší částky. Na závěr tohoto bloku uvedu i nevýhodu obchodního partnerství, kterou je dobré mít na zřeteli. Touto více než obrovskou nevýhodou našeho obchodu je fakt, že člověk, který se stal partnerem, investoval tak velice málo, že přestat v započaté činnosti, je pro něj až nebezpečně snadné! Právě tato skutečnost kontrastuje s jinými podnikateli, kteří pro stejné výdělky udělají nesrovnatelně více - vezmou na sebe veškerá rizika, investují statisícové či dokonce milionové částky a doslova dřou dnem i nocí. Proč? Jakmile udělají takový krok vpřed, couvnout již nelze, protože přestat je velice, převelice těžké! Když to "zabalí", nejen že o vše přijdou, ale mnohdy jim hrozí i soud, někdy dokonce i kriminál a s tím absolutní konec všem dosavadním nadějím a ideálům! A právě tato hrozná představa je pro ně tím nejsilnějším motorem, který žene vpřed všechny ty, kteří mají obrovské úvěry a tím pádem skutečnou zodpovědnost za sebe a své skutky. Jak nenásilně uzavřít obchod Zde uvedu zásadu čtyř ANO: 1 - "I pouhých 12 000,- za měsíc je nadprůměrný příjem. Chtěl by sis přivydělat takovéhle a ještě zajímavější peníze?" ANO Na tyto čtyři otázky je snadné odpovědět. Samozřejmě si můžete vytvořit své otázky, ale základem je jednoduchost a jednoznačnost odpovědi. Bude-li na některou z nich záporná odpověď, přímo se zeptejte proč. Když váš zájemce váhá Jak říkám: "Kdo chce, hledá způsoby a nachází řešení. Kdo nechce, hledá důvody a nachází výmluvy." Postup při překonávání námitky je tento: - vyslechnout (nechat vypovídat a poslouchat, co je jádrem) Nyní uvedu několik odpovědí, kterými se váš pozvaný chce vyhnout rozhodnutí. Také vám uvedu možnost, jak byste měli reagovat. Berte to prosím pro tuto chvíli pouze informativně, tato problematika je probírána - "Musím si to ještě rozmyslet." - "Musím se ještě zeptat a poradit s... - manželkou, sousedem, kolegou,..." - "Neznám lidi, kteří jsou ochotni investovat 24 000 korun." - "Je to letadlo." - "Nemám peníze." - "Nemám čas." - "Tolik si přeci v životě nemohu vydělat. Nevěřím tomu!" - "To nemůže fungovat." 4. Práce v týmu. Mějte na vědomí, že tento člověk je čerstvě motivován a plný elánu. Využijte toho a snažte se dosáhnout, aby váš nový partner přivedl své zájemce na prezentaci v co nejbližším termínu. Přijďte na tuto prezentaci také, pomozte mu se zpracováním námitek a dotažením obchodu. Budete-li dobrým šéfem, dojde vám k další záměně a budete mít další provizi již na svém kontě třeba už za týden! Nespoléhejte se na náhodu! Díky náhodě si nevyděláte - musíte pro to alespoň něco udělat! Pozvěte své začátečníky na náš dvoudenní seminář! Nejdůležitějším krokem je už na začátku se vyvarovat chyb, které se probírají na semináři. Zde se vy i vaši začátečníci dozví více o firmě, více poznáte náš koncept do hloubky a hlavně se vám o 100% zkvalitní a zrychlí spolupráce při tvorbě týmů a záměnách v nich. Zde se setkáte s ostatními aktivními partnery, můžete zde čerpat z jejich zkušeností a z jejich nadšení. Kdo chce být úspěšný, jezdí na semináře, kdo nechce, ten se téměř vždy plácá v neúspěchu. Seminář je každý druhý víkend, začíná v sobotu ve 1400 a končí v neděli v 1630. Přednášky jsou pro partnery zdarma, hradíte pouze 700,- Kč na pokrytí ubytování v hotelu, jídla (večeře, snídaně, oběd), občerstvení (minerálka, káva, šampaňské) a vybavení hotelu (bazén, sauna, fitness - pokud je součástí hotelu). Firma chce, abyste byli co nejúspěšnější. Takovéto školení stojí běžně 3500 - 8000 Kč. Věřte, že znalosti, které zde získáte, využijete i v běžném životě! Přeji Vám mnoho úspěchů při uskutečňování vašich cílů! F. M. |
||