Jak zvládat práci?
 
     
 

4 kroky, jak má šéf zpracovat administrativu, operativu, práci i další věci. Pojmem „vstupní koš“ se rozumí centrální místo daného pracovníka, kde se soustředí jeho úkoly, povinnosti, práce, toky informací, pošta a podobně. Z tohoto místa se pak jednotlivé položky postupně odebírají a zpracovávají. Tento postup lze v podstatě napasovat na všechno...

 
     
 

1. VYŘIĎTE TO OKAMŽITĚ
Nejlepší cesta, jak snížit Vaši práci na polovic, je ta, že jí nebudete brát do ruky dvakrát...

Práci zdvojujete tak, že:

vezmete do ruky zprávu, přeletíte očima a odložíte ji na stranu s tím, že ji později vyřídíte, někdy později ji opět vezmete do ruky, ještě jednou si ji přečtete a následovně vyřídíte. Tak jste samozřejmě vykonali dvojitou práci…..


2.  DELEGUJTE TO

K tomu často patří i skutečnost, že práci pošlete zpátky osobě, jejíž úlohou je, aby ji vyřídila.
Delegujte vždy písemně s dostatkem informací, aby se k Vám věc opět s dotazy nevrátila.


3.  NAPLÁNUJTE TO - odložte to, jako by to bylo „v běhu“

Na každou věc připněte lístek, na kterém bude přesně poznačeno, co se musí nejdříve vykonat.

POZNÁMKA: Jestli to nevíte, tak jste si dostatečně nepromysleli, co je nejbližší věc (další krok), která (ý) se musí udělat.

V BĚHUmá obsahovat věci, které jste si už prohlédli, ale nemohou být momentálně vykonané.


4.  ZAHOĎTE TO

Vyžaduje si to značnou rozhodnost, jestliže chcete být sto probrat nějakou oblast a zjistit:
  • CO MUSÍ BÝT UDĚLÁNO
  • CO BY NEMUSELO BÝT UDĚLÁNO
  • CO JE POUZE ŽÁDANÉ, ABY BYLO UDĚLÁNO
  • CO JE TRIVIÁLNÍ

Největší těžkosti má člověk s tím, aby rozpoznal významné od bezvýznamného“.

POMOCÍ ČTYŘ DANÝCH KROKŮ ZPRACUJTE JEDNOTLIVÉ VĚCI Z VAŠEHO VSTUPNÍHO KOŠE, DOKUD SE ÚPLNĚ NEVYPRÁZDNÍ